735

8-9 gün önce hayatımda ilk defa ciddi anlamda iş aramaya başlamıştım. İnternetten başvurduklarım askerliğimi yapmadığım için zaten geri aramıyorlardı onu anlamıştım. En güzeli gazetelerdi, arıyorsun randevu veriyorlar hemen gidip yüz yüze görüşüyorsun. Aramaya başladığım ilk gün bilgisayar başlığı altında bulduğum bir yere gidip görüştüm, bilmem ne kaplıcası tanıtım işiymiş. Kesin ikinci görüşmeye çağırmazlar demiştim, çağırdılar ama ben bilgisayarla ilgili iş bakıyorum diye gitmedim. Öyle işe girsem bana ne yararı olacak ki ihtiyacı olan girsin. Birkaç gün sonra cumartesi günü tam da benim bölümümden eleman arayan bir yere gittim. İlk görüşmeden sonra bulduğum her yere gideyim de görüşme tecrübem artsın diye düşünüyordum, o yüzden hiç kasmadan rahat gittim, rahat konuştum, rahat çıktım. Konuştuğum departman müdürü gayet olumlu tepki verdi, benim de kendimi geliştirebileceğim ve uzaktan da olsa eğitimle alakalı bir iş olduğu için hoşuma gitmişti, salı günü kesin ararım seni dedi. Salı günü aradı gel tekrar görüşelim dedi, o arada ben işin bazı yönleri yüzünden vazgeçmiştim ama yine de gidip görüşeyim bari dedim. İyi ki gitmişim ilk görüşmede yanlış anladığım şeyler varmış ayrıca şirketin tam da istediğim gibi rahat bir yer olduğunu gördüm. Stresli çalışma ortamlarını gördükten sonra parasından çok böyle rahat iş arıyordum zaten. Artıları eksilerinden ağır bastı ama eksiler de sağlam eksi ha. Yine de kabul ettim, inşallah her şey tahmin ettiğim gibi çıkar da hem işi doğru düzgün yapabilirim hem de başka iş aramama gerek kalmadan uzunca bir süre çalışırım, bakalım…

O değil de işim var lan,! Çok heyecanlı bir şey ama hala tam farkına varamadım sanki, böyle yarın işe gideyim bari havasındayım eheh.. Yalnız en sonunda kendimi adam gibi düzene sokabilmek için bahanem oldu diye seviniyorum, gideyim de sorumluluk alayım.

Bu kadar uzun yazı yazmayı beklemiyordum ha, aslında aklımdaki şöyle bir şeydi

İlk defa işe başvur
İlk iki firma da çağırsın
Birini reddet, birini kabul et.

Aha demeyi unuttum en güzel şeylerden biri de saçı sakalı kesmeme gerek yok bebek!

1 Yorum: