105

Önceleri neden bu çocuklar dışarı çıkıp oynamıyor lan diye sinirleniyordum kendi kendime. Hemen odamın penceresinden karşı siteyi görüyorum, güzel bahçesi var fakat 1 tane çocuk çıkıp oynamıyor yahu! Neyse bu yaz döneminde bir ara baya çıkıp oynadılar, bizim apartmanın önünde falan da oynuyorlardı. Baya baya gürültü yaptılar ama kızmadım. Niye kızayım ki ben istiyordum dışarı çıkıp oynamalarını!

Bu aralar yine gözükmüyorlar, kesin dışarıda olanları evdekilere anlatmış, evdekiler de dışarıya çıkmalarını yasaklamıştır falan. Hayır çıkmak isteyen çocuk da dışarıda arkadaşı olmadığı için çıkamıyor ki, böyle bir kısır döngüye giriyor olay. Ben o dışarıda oynarken edindiğim deneyimlerimi, yeteneklerimi hiçbir yerden edinemezdim.

Ben bu ailelere kızıyorum! Çocukların gelişiminde dışarıda oynamak en önemli şeylerden birisi bence. Sizin onları dışarı çıkmaya teşvik etmeniz gerekiyor. Ha küfür falan mı öğrenirler diye korkuyorlar? O küfürlerin alasını isteyerek gönderdikleri özel veya devlet okullarında alasıyla öğrenecekler eninde sonunda. Onun kaçışı yok, yalnız onları kullanmasını engellemek ailenin elinde.

Nerden geldim lan bu konulara şimdi eheh… Sonuç olarak çocuğum için endişeliyim lan! Dışarıda rahat rahat arkadaş çevresiyle oynayamayacak diye endişeliyim…

0 Yorum: