68

Asker abi nedir? Neden abidir? Çünkü abi yaşındadır, ona abi demiyorsan onun yaşındasındır, düz mantık.

Asker abi benim için candır, ciğerdir. Her asker çocuğu için öyledir, olmalıdır. Benim en sevdiğim yanları “askey abi fazla mermin var mı?” sorusuna ne yapacaksınız falan diye sorduktan sonra direk çıkartıp bir “dal” G3 mermisi uzatmasıdır. Evet sorardık böyle, ilk okul 1 e yeni başlamıştık lan! Oradaki “fazla” ise kimi asker abilerin veremem sayılı veriyorlar bize diye geri çevirmesindendir. İstememizin nedeni de çekirdeğini çıkartıp barutunu incecik çizgi halinde döküp yakmak, kovanı da arkasındaki “pirinç”i patlatmak için kazan dairesine inip kazana atıp patlamasını beklemekti. Her gün mutlaka yapmaya çalışırdık. Tabi Hakkari’deydim o zamanlar, hey gidi…

Sonra asker abi hoş sohbettir, bizim yaşımızdakiler için değil tabi. Bize iyi davranmaya çalışırlardı hep, tabi komutan çocuğu olduğumuzdan falan genelde eheh.. Evet, çok özlüyom kerataları. Onların yaşlarına geldim sayılır lan! Ama içlerine onlardan biri olarak girince yine sevmeye devam eder miyim bilemiyorum.

2 Yorum:

  • harbi asker abi can yahu.
    bikeresinde kuzenim, lojmanımıza gelmişti, evde cici bebe kemirmekten ferimiz döndü bizde parla gidelim dedik. parkta nasıl bir park anlatamam, terk edilmiş böyle karanlık ordan burdan vahşi hayvan sesleri gelen bir park, hemen kolordunun yanında.ancak anlamadığım şey parkın kaydırağının nasıl paslı puslu olmayıpta vızır vızır kaydığı idi. hala bazen yatmadan önce gelir aklıma..
    herneyse. benim aşırı zeki kuzenim montumun abuk subuk sallanan iplerinden kaydırağa bağlamış ben o sırada gökyüzü sarı olsa ne olurdu diye kafamı dikmiş aval aval bakıyordum. sonra hadi bismillah deyip kendimi kaydıraktan itme zevkini kafamda kurarken cuuuuiiivv diye kayarken birden geriye doğru çekildim ve takılı kaldım. kuzenim" ehehe ekikik puahaha gerzeek gerzeeek" diye eve kaçtı. bende salya sümük ağlayarak, geceleyin beni hangi yaratıkların yiyeceğine karar vermeye çalışıyyordum.
    bir ışık belirdi arkasından asker abiiy çıktı. hemen çözü ipi, kayarak indim, asker abiye evden çokokremli ekmek getirmiştim sonra.

    sonradan tayinin çıktığını öğrendim.
    çohseverdim onu be.
    ayrı yeri vardır gönlümde:)

  • ahahah süper olaymış =) Ayrıca öyle kuzeni sallandırmak lazım, madem yaptın neden eve kaçtın ki dimi?